پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
زمان کنونی: ۱۰-۳۰-۱۳۹۸, ۰۸:۴۱ صبح
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: سوسن آبی شیرکوه
آخرین ارسال: مسجد عشاق
پاسخ: 9
بازدید: 7927

ارسال پاسخ 
پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
۹-۱۳-۱۳۹۲, ۱۱:۴۵ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۹-۱۵-۱۳۹۲ ۰۵:۲۸ عصر، توسط سوسن آبی شیرکوه.)
ارسال: #1
پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
پلورالیزم در اندیشه نعمت الله ولی
 
 نوشته شده توسط محمد علی محسن زاده
  



چهارشنبه ، 13 آذر 1392 ، 23:18

پلورالیزم در اندیشه نعمت الله ولی
فصل اول:مفاهیم
مقدمه
شایسته است در ابتدای بحث واژه‌های مهمی که در عنوان این تحقیق آورده شده مورد بررسی قرار گیرد. واژه‌هایی همچون پلورالیسم و نعمت ا... ولی که گفتار اول این فصل عهده‌دار بیان این مطلب می‌باشد.
در گفتار دوم، سابقه پژوهش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این بخش دو کتاب مرتبط با این تحقیق مورد نقد قرار گرفته است. همچنین امتیاز نوشته حاضر نسبت به منابع مذکور مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
در گفتار پایانی این فصل به ضرورت و اهمیت عنوان مورد نظر پرداخته شده و این نکته بیان می‌شود که چرا باید در مورد اندیشه نعمت ا... ولی تحقیق کرد واندیشه پلورالیستی او را مورد نقد قرار داد.
گفتار اول:
بررسی عناوین موضوع
برای ورود به بحث پلورالیسم در اندیشه نعمت ا... ولی باید ابتدا واژگان و مفاهیم اساسی آن تحلیل و بررسی شود. از این رو در این گفتار سعی خواهد شد توضیحی مختصر درباره مفاهیم اصلی این تحقیق بیان شود.
پلورالیسم
واژه پلورلیسم در فارسی به تکثر گرایی ترجمه شده است، این واژه از لحاظ مفهومی دارای تعاریف متفاوت، بعضا متناقض هم می باشد. بهره مندي يكسان اديان از حق و باطل، اديان همگي راه هايي به سوي حق هستند، پلوراليسم ديني بر پايه ي پوزيتيويسم[1]، پلورالیسم به معنای مدارا با حفظ ادعای حقانیت خود و... از این تعاریف به شمار می روند .
 
بعضی از این عناوین مثل مدارا با حفظ حقانیت خود یا پلورالیزم طولی مورد قبول علمای شیعه با توجه به منابع کلامی تشیع می باشد و بعضی مثل بهرمندی یکسان از حق و باطل و پلورالیزم به معنای پوزیتیویسم مورد قبول علمای شیعه نیست که در فصل دوم به تعریف و توضیح آن ها به صورت مفصل پرادخته خواهد شد.
بقیه در ادامه مطلب

پیوست‌ها:فایل
حجم فایل
دریافت[تصویر:  pdf.gif]1نسخه خطی دروغ گویی و کذب الوقاتون بودن نعمت الله
611 Kb

امضای سوسن آبی شیرکوه
:web2سوسن آبی شیرکوه)این جهان کوه است و فعل و ما ندا:gol:سوی ما آید ندا ها را صدا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط Fateme135 ، PeYROVaN ، مسجد عشاق
۹-۱۴-۱۳۹۲, ۰۹:۱۱ عصر
ارسال: #2
RE: پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

میشه اینی که گفتید رو ثابت کنید؟

پلورالیزم رو از کجا آوردید؟

بعدش هم وقتی تعیین نکرده

پیش گویی کرده

امضای عبدالرحمن
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط Fateme135 ، سوسن آبی شیرکوه ، مسجد عشاق
۹-۱۵-۱۳۹۲, ۰۵:۲۷ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۹-۱۵-۱۳۹۲ ۰۶:۵۶ عصر، توسط سوسن آبی شیرکوه.)
ارسال: #3
RE: پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
(۹-۱۴-۱۳۹۲ ۰۹:۱۱ عصر)عبدالرحمن نوشته شده توسط:  بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

میشه اینی که گفتید رو ثابت کنید؟

پلورالیزم رو از کجا آوردید؟

بعدش هم وقتی تعیین نکرده

پیش گویی کرده
این مقاله 50 صفحه هست حدودا . تو اون پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی پلورالیسم بین المذاهبی اثبات شده اما پیشگویی در این نسخه خطی نعمت الله ولی میگه سال 1380 امام زمان می آیند که به هر تقویمی باشه دروغ گو بودن او ثابته احادیث در مورد کذب الوقاتون هم بسیاره این نسخه خطی اولین بار توسط نوسینده حجه الاسلام محمد صادق محسن زاده از بین نسخ خطی اشعار نعمت الله ولی استخراج شده که دال بر کذب وتعیین وقت کردن شاه نعمت الله ولی هست و دروغ گو بودن او بر اساس غلط از کار در آمدن و احادیث گذب الوقاتون  را ثابت می کنه دقت کنید و مقاله را دوباره بخوانید .4

امضای سوسن آبی شیرکوه
:web2سوسن آبی شیرکوه)این جهان کوه است و فعل و ما ندا:gol:سوی ما آید ندا ها را صدا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط Fateme135 ، عبدالرحمن ، مسجد عشاق
۹-۱۵-۱۳۹۲, ۰۶:۵۵ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۹-۱۵-۱۳۹۲ ۰۶:۵۶ عصر، توسط سوسن آبی شیرکوه.)
ارسال: #4
RE: پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
(۹-۱۵-۱۳۹۲ ۰۵:۲۷ عصر)سوسن آبی شیرکوه نوشته شده توسط:  
(۹-۱۴-۱۳۹۲ ۰۹:۱۱ عصر)عبدالرحمن نوشته شده توسط:  بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

میشه اینی که گفتید رو ثابت کنید؟

پلورالیزم رو از کجا آوردید؟

بعدش هم وقتی تعیین نکرده

پیش گویی کرده
این مقاله 50 صفحه هست حدودا . تو اون پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی پلورالیسم بین المذاهبی اثبات شده اما پیشگویی در این نسخه خطی نعمت الله ولی میگه سال 1380 امام زمان می آیند که به هر تقویمی باشه دروغ گو بودن او ثابته احادیث در مورد کذب الوقاتون هم بسیاره این نسخه خطی اولین بار توسط نوسینده حجه الاسلام محمد صادق محسن زاده از بین نسخ خطی اشعار نعمت الله ولی استخراج شده که دال بر کذب وتعیین وقت کردن شاه نعمت الله ولی هست و دروغ گو بودن او بر اساس غلط از کار در آمدن و احادیث گذب الوقاتون  را ثابت می کنه دقت کنید و مقاله را دوباره بخوانید .4
ادعای پیشگو بودن

تعیین وقت برای ظهور امام زمان عج ا...تعالی فرجه الشریف
از برای آن دجال هم با من شنو عیسی آید مهدی آخر زمان پیدا شود
پانصدو هشتاد هجری بود چو این گفتم در هزار و سیصدو هشتاد آن پیدا شود
آگهی شد نعمت ا...شاه را ز اسرار غیب گفته او بیگمان بر مردمان پیدا شود
در این اشعار که طبق جستجو دز نقد های موجود برنعمت ا... ولی برای اولین بار نویسنده این متن آن را یافته و نسخه آن همراه تحقیق به موسسه کلام حضرت آیت ا...العظمی سبحانی حفظه ا... تعالی ارائه می شود نعمت ا...دست به تعیین وقت برای ظهور زده و خود را مصداق روایات معصومین علیهم السلام که تعیین کنندگان وقت را تکذیب کرده اند [97]نموده است و برای ظهور حضرت مهدی عجل ا...تعالی فرجه الشریف تعیین وقت در سال 1380 می کند که به تاریخ قمری و شمسی و میلادی کذب و دروغ گویی او معلوم است.
لازم به ذکر است شعر های دیگری به او منتسب است که انتساب این اشعار به نعمت ا...کاملا مسجل نیست بلکه در نسخ خطی اشعاری مخالف این اشعار نیز دیده شده است که به سبک پیشگوی های احادیث اهل سنت در آنها نعمت ا...شعر سروده که در این اشعار تفاوت نگرش شاعر فاحش است
دیگر اینکه کسی که برای ظهور تعیین وقت کند به شهادت خود معصومین کذاب است که در پاورقی قبلا بعضی از احادیث آن آمد بر فرض قبول ادعای پیشگویی،پیشگویی دلیل بر کرامت نفس فرد نیست و افراد از طرق نامشروع نیز می توانند به آن دست یابند
در احادیث اهل سنت و شیعه[98] و تفاسیر آیات قرآن[99] نیز خیلی از این پیشگوئیها آمده که نعمت ا...می توانسته آنها را از سند هایی که هم اکنون نیز موجود است برداشت کرده و به شعر در آورده باشد و سوال اینجاست که چرا سند این اشعار را به اطرافیانش نگفته وآنها را بخود نسبت داده است ؟53
برای دیدن احادیث پاورقی به مقاله ذکر شده می توانید مراجعه کنید

امضای سوسن آبی شیرکوه
:web2سوسن آبی شیرکوه)این جهان کوه است و فعل و ما ندا:gol:سوی ما آید ندا ها را صدا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مسجد عشاق
۹-۱۵-۱۳۹۲, ۰۸:۰۸ عصر
ارسال: #5
RE: پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام


ایشون حاجی حاج اقا محسن زاده خودمونه که4حواسم نبود 


یاحق

امضای PeYROVaN
فلقٍ ناس کــلیــد نــصـر(ظهور)است...

ما می خواهیم علی اکبر های امام زمانمان باشیم...
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مسجد عشاق
۹-۱۵-۱۳۹۲, ۰۹:۲۸ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۸-۱۹-۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ صبح، توسط مسجد عشاق.)
ارسال: #6
RE: پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
(۹-۱۵-۱۳۹۲ ۰۸:۰۸ عصر)پیروان موعود نوشته شده توسط:  
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام


ایشون حاجی حاج اقا محسن زاده خودمونه که4حواسم نبود 


یاحق
بله اینجا هم فعال هستند
اهمیت این سند اینه که شاه نعمت الله ولی که رئیس فرق صوفی که ادعا می کنند شیعه هستند تو این مقاله اثبات شده رئیس فرقه، نعمت الله ولی سنی بوده شیوخ نعمت الله سنی بودن که خود نعمت الله تو شعراش از اونا گفته و این نسخه خطی هم تعیین وقت توسط نعمت الله را بیان میکنه که 1380 امام زمان ظهور می کنند و روایات کذب الوقاتون هم آورده شده که هر کسی که دنبال حقیقت باشه را راحت امام های هادی شیعه راهنمایی میکنند .بحث های تخصصی در مورد انقطاع سلاسل صوفیه و پلورالیسم را از خود حاج آقا محسن زاده که اینجا هم فعالند بپرسید4

امضای سوسن آبی شیرکوه
:web2سوسن آبی شیرکوه)این جهان کوه است و فعل و ما ندا:gol:سوی ما آید ندا ها را صدا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مسجد عشاق
۹-۱۶-۱۳۹۲, ۱۰:۲۸ عصر
ارسال: #7
RE: پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
(۹-۱۵-۱۳۹۲ ۰۵:۲۷ عصر)سوسن آبی شیرکوه نوشته شده توسط:  
(۹-۱۴-۱۳۹۲ ۰۹:۱۱ عصر)عبدالرحمن نوشته شده توسط:  بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

میشه اینی که گفتید رو ثابت کنید؟

پلورالیزم رو از کجا آوردید؟

بعدش هم وقتی تعیین نکرده

پیش گویی کرده
این مقاله 50 صفحه هست حدودا . تو اون پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی پلورالیسم بین المذاهبی اثبات شده اما پیشگویی در این نسخه خطی نعمت الله ولی میگه سال 1380 امام زمان می آیند که به هر تقویمی باشه دروغ گو بودن او ثابته احادیث در مورد کذب الوقاتون هم بسیاره این نسخه خطی اولین بار توسط نوسینده حجه الاسلام محمد صادق محسن زاده از بین نسخ خطی اشعار نعمت الله ولی استخراج شده که دال بر کذب وتعیین وقت کردن شاه نعمت الله ولی هست و دروغ گو بودن او بر اساس غلط از کار در آمدن و احادیث گذب الوقاتون  را ثابت می کنه دقت کنید و مقاله را دوباره بخوانید .4


اگر وقت داشتید قسمت پلورالیزمشو خلاصه کنید بنویسید
متشکر

امضای عبدالرحمن
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط مسجد عشاق ، ANTI MASON
۹-۱۸-۱۳۹۲, ۰۲:۱۴ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۹-۱۸-۱۳۹۲ ۰۲:۱۸ عصر، توسط مسجد عشاق.)
ارسال: #8
یا مهدی RE: پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
نسخه خطی تعیین وقت برای ظهور امام زمان عجل ا...تعالی فرجه الشریف توسط شاه نعمت الله ولی و دروغ گو وکذب ا لوقاتون بودن نعمت الله ولی 

از برای آن دجال هم با من شنو                  عیسی آید مهدی آخر زمان پیدا شود

پانصدو هشتاد هجری بود چو این گفتم            در هزار و سیصدو هشتاد آن پیدا شود

آگهی شد نعمت ا...شاه را ز اسرار غیب              گفته او بیگمان بر مردمان پیدا شود

در این اشعار که طبق جستجو در نقد های موجود برنعمت ا... ولی برای اولین بار نویسنده این متن آن را یافته و نسخه آن همراه تحقیق به موسسه کلام حضرت آیت ا...العظمی سبحانی حفظه ا... تعالی ارائه می شود و پیوست این فایل است نعمت ا...ولی دست به تعیین وقت برای ظهور زده و  خود را مصداق روایات معصومین علیهم السلام که تعیین کنندگان وقت را تکذیب کرده اند نموده است و برای ظهور حضرت مهدی عجل ا...تعالی فرجه الشریف تعیین وقت در سال 1380 می کند که به تاریخ قمری و شمسی و میلادی کذب و دروغ گویی او معلوم است. از جمله روایات مشهور شیعه در مورد تعیین کنندگان وقت، جمله‌ای است که در توقیع مبارک امام زمان علیه السلام به اسحاق بن یعقوب وجود دارد و این‌گونه به دست ما رسیده است:«أَمَّا ظُهُورُ الْفَرَجِ فَإِنَّهُ إِلَى الله وَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ» اما ظهور فرج با خداست و تعیین وقت کنندگان دروغ می‌گویند[1] تعیین وقت و هنگام برای زمان ظهور امام عصر (عج) و مختصات ‌یابی آن، امری است که بارها از سوی معصومین از آن نهی شده و حرمت و عدم جواز آن مشهود است. به عنوان نمونه‌ای دیگر، امام امام صادق علیه السلام می فرماید: «کَذَبَ المُوَقِّتونَ ما وَقَّتْنا فیما مضى و لا نُوقِّتُ فیما یُستَقْبَلُ» وقت گذاران دروغ مى گویند. ما (اهل بیت) نه در گذشته، وقت (ظهور) را تعیین کرده ایم و نه در آینده، تعیین وقت خواهیم کرد.[2]

و یا در روایت دیگری می‌فرماید: «کَذَبَ الوَقاتون. إنّا اهلُ بَیتٍ لا نُوَقَّتُ» تعیین کنندگان وقت (برای ظهور قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف) دروغ می‌گویند. ما خانواده‌ای هستیم که (برای آن) وقتی تعیین نمی‌کنیم اما گاهی برخی با تأملات شخصی و برآیندهای فکری خویش احساس می‌کنند که با توجه به شواهدی که دارند یا مطالعه کرده‌اند، می‌توانند زمان‌بندی برای ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ارائه دهند و به مختصات ضمنی آن اشاره کنند. این نوع حرکت‌ها و گفته‌ها، شاید در برخی موارد آثار سوء و نامطلوبی در بدنه فکری و اندیشه‌ای مردم داشته باشد و تردیدها به ويژه نسل جوان را مورد هجمه قرار دهد و انتظار را از فرآیند طبیعی خود خارج سازد. بنابراین ضرورت دارد که مواضع روشن و محکمی در قبال هرآنچه در این زمینه با این محوریت گفته می‌شود، صورت گیرد. امام باقر علیه السلام می‌فرمایند: «مَنْ وَقَّتَ لَکَ مِنَ النَّاسِ شَیْئاً فَلَا تَهَابَنَّ أَنْ تُکَذِّبَهُ فَلَسْنَا نُوَقِّتُ لِأَحَدٍ وَقْتاً» هر کس براى تو وقت تعیین کرد، بى محابا آن را دروغ بشمار؛ زیرا ما براى هیچ کس، هیچ وقتى تعیین نمى‌کنیم.[3]هر کس با هر قصد و غرض و انگیزه‌ای و در هر جایگاه و منصب و مقامی، اگر به دام توقیت بیافتد و برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف وقت تعیین کند، دروغگو خواهد بود و وظیفه عموم جامعه شیعی، مقابله جدی و تکذیب چنین افرادی است[4]

لازم به ذکر است شعر های دیگری به او منتسب است که انتساب این اشعار به نعمت ا...کاملا مسجل نیست بلکه در نسخ خطی اشعاری مخالف این اشعار نیز دیده شده است که به سبک پیشگوی های احادیث اهل سنت در آنها نعمت ا...شعر سروده که در این اشعار تفاوت نگرش شاعر فاحش است

دیگر اینکه کسی که برای ظهور تعیین وقت کند به شهادت خود معصومین کذاب است که در پاورقی قبلا بعضی از احادیث آن آمد بر فرض قبول ادعای پیشگویی،پیشگویی دلیل بر کرامت نفس فرد نیست و افراد از طرق نامشروع نیز می توانند به آن دست یابند

در احادیث اهل سنت و شیعه[5] و تفاسیر آیات قرآن[6] نیز خیلی از این پیشگوئیها آمده که نعمت ا...می توانسته آنها را از سند هایی که هم اکنون نیز موجود است برداشت کرده و به شعر در آورده باشد و سوال اینجاست که چرا سند این اشعار را به اطرافیانش نگفته وآنها را بخود نسبت داده است ؟

 




[1] کمال الدین و تمام النعمة، ج2 ص483 ک‍م‍ال‌ال‍دی‍ن‌ و ات‍م‍ام‌ ال‍ن‍ع‍م‍ه‌ ی‍ا "ک‍م‍ال‌ال‍دی‍ن‌ و ت‍م‍ام‌ ال‍ن‍ع‍م‍ه‌"[نسخه خطی]م‍ح‍م‍دب‍ن‌ ع‍ل‍ی‌ب‍ن‌ ح‍س‍ی‍ن‌ اب‍ن‌ب‍اب‍وی‍ه‌ (م‌. )۳۸۱

[2] الغیبه طوسی،460 ق مؤسسة المعارف الإسلامية نرم افزار کلام اسلامی نور، ص426

[3] الغیبه طوسی،460 ق مؤسسة المعارف الإسلامية نرم افزار کلام اسلامی نور، ص426

[4] روایات در این زمینه بسیار است رک :الکافي: ج 1 ص 368 ک الحجة ب کراهية التوقيت ح 2؛ الامامة و التبصرة: ص 95 ب النوادر ح 7 «بسنده عن محمد بن مسلم عن ابي عبدا...عليه السلام... مثله» غير انه قال:«کنت عنده» و قال «ننتظره» و في آخره قال: «واليه يصيرون»؛ غيبة الشيخ: ص 426 ح 413 باسناده عن الفضل عن عبدالرحمان نحوه و في آخره: «والينا يصيرون»؛ الاربعين الموسوم بکفاية المهتدي: ص 42 ذيل الحديث الثاني؛ غيبة النعماني: ص 294 ب 16 ح 11؛ البحار: ج 52 ص 104 ذيل ح 7 ب 21 (باب التمحيص و النهي عن التوقيت). 

 الکافي: ج 1 ص 368 ک الحجة ب کراهية التوقيت ح 3 و 4؛ غيبة النعماني: ص 294 ح 12 ب 16 و في آخر آخره: «قال: ثم قال: ابي ا...الا ان يخلف وقت الموقتين». الاربعين الموسوم بکفاية المهتدي (مخلوط): ص 42 ذيل الحديث الثاني؛ غيبة الشيخ: ص 426- 425 ح 411 باسناده عن الفضل بن شاذان عن احمد بن محمد و عبيس بن هشام؛ البحار: ج 52 ص 103 ب 21 التمحيص و النهي عن التوقيت ح 5؛ الکافي: ج 1 ص 368 ب کراهية التوقت، مقطع من الحديث الخامس مع اختلاف في السند و جاء فيه: «لهذا الامر»؛ غيبة النعماني: ص 294 ح 13 بنفس ما جاء في الکافي. غيبة الشيخ: ص 426 ح 412؛ الاربيعن الموسوم بکافية المهتدي في معرفة المهدي عليه السلام: ذيل الحديث الثاني ص 43 و ذکر ان ابن شاذان روي هذا الحديث بعدة اسانيد؛ البحار: 52 ص 103 ب 21 ح 6. و غيبة النعمانی. محمد بن ابراهيم نعمانى‏  قرن چهارم‏  نشر صدوق‏ نرم افزار کلام اسلامی نور ص 289 ب 16 ح 3؛ البحار: ج 52 ص 104 ب 21 ح 8. غيبة النعماني؛ همان, ص 289 ب 16 ح 4. 

 غيبة النعماني: ص 289 ب 16 ب 16 ح 5.  الهداية: باب الامام الثاني عشر؛ النوادر: ص 173- 172 ب التمحيص و النهي عن التوقيت؛ الصراط المستقيم: ج 2 ص 258- 257 ب 11؛ اثبات الهداة: ج 7 ص 156 ب 32 ف 55 ح 740؛ حليةالابرار: ج 2 ص 652 ب 47 من حديث طويل.

[4] کمال الدین و تمام النعمة، ج2 ص483 ک‍م‍ال‌ال‍دی‍ن‌ و ات‍م‍ام‌ ال‍ن‍ع‍م‍ه‌ ی‍ا "ک‍م‍ال‌ال‍دی‍ن‌ و ت‍م‍ام‌ ال‍ن‍ع‍م‍ه‌"[نسخه خطی]م‍ح‍م‍دب‍ن‌ ع‍ل‍ی‌ب‍ن‌ ح‍س‍ی‍ن‌ اب‍ن‌ب‍اب‍وی‍ه‌ (م‌. )۳۸۱

 

[5] می توان به احادیث رجل قم اشاره کرد که در صحیح مسلم و...از اهل سنت و کافی و بحار و..از کتب شیعه آمده است

[6] می توان به آیات 3 به بعد سوره اسراء و... اشاره کرد 

پیوست‌ها:فایل

حجم فایل


611 Kb

19



 

امضای مسجد عشاق
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط ANTI MASON ، mahdy30na ، PeYROVaN
۸-۱۹-۱۳۹۳, ۱۰:۳۸ صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: ۸-۱۹-۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ صبح، توسط مسجد عشاق.)
ارسال: #9
RE: پلورالیسم در اندیشه نعمت الله ولی و نسخه خطی تعیین وقت وگذاب بودن او
بسم الله الرحمن الرحیم 
سلام علیکم 
دوستان این مقاله را در کتابخانه پایگاه جامع فرق و ادیان و مذاهب می تونند بخونند و دانلود کنند 

امضای مسجد عشاق
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

POWERED BY MyBB, © 1390-1398 گروه پیروان موعود
پشتیبانی و توسعه SaneCity