دورغهایی دیگر در کتابهای بهایی
زمان کنونی: ۷-۲۳-۱۳۹۸, ۰۷:۳۴ صبح
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: mahdy30na
آخرین ارسال: mahdy30na
پاسخ: 7
بازدید: 4365

ارسال پاسخ 
دورغهایی دیگر در کتابهای بهایی
۱-۲-۱۳۹۴, ۰۹:۲۸ عصر
ارسال: #1
دورغهایی دیگر در کتابهای بهایی
[b]بسم الله الرحمن الرحیم
وَالَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَاللّهِ مِن بَعْدِ
مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَآ أَمَرَ اللّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَفِي الأَرْضِ أُوْلَئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ
[/b]
  •  نمونه از از دروغهای بهاییت
در قسمتهاییازکتاب شرح و توضيح درباره آيات کتاب مستطاب اقدس ، مطالبی بیان شده که اساسا نشانه جهل و بی سوادی جناب خاوری رو نشون میده.

برای نمونه بخشی از متن مورد استناد و تامیلی غلط در این کتاب رو بیان میکنم براتون.
کلیدواژه :بهاییت ، حسین علی نوری ، اشراق خاوری ، ایقان ، اقدس ،موعود ،قران ، قیامت ، mahdy30na
در صفحه 26 این گتاب در بیان مطالبی اشاره میشه به این که :

"در جميع کتب قبل، اعمّ از قرآان يا تورات يا انجيل ياساير کتب مطالب خاصّ ديگری هم موجود است که وقتی به آنها مراجعه کنيم، می بينيم درست منظور آشکار نيست.

شما وقتی در قرآن می خوانيد: "اقيموا الصّلوة واتوا الزّکوة " معنايش را کاملاً می فهميد، يعنی ای مردم، نماز بخوانيد و زکوة بدهيد. يا اينکه می فرمايد، راستگو باشيد. اين مطلب غامض و پيچيده نيست، مقصود را زود درک می کنيد و همچنين شرح انبياء قبل را که می خوانيد، مطالبی است خيلی آشکار و واضح که در فهم مقصود دچار شکّ و ريب و ابهام نمی شويد. ولی يک سلسله مطالبی هست در همه اين کتابها که بر حسب ظاهر وقتی می خوانيم، معنی و مقصود اصليش برای ما روشن نيست در ادامه اشاره به کتاب انجیل و تورات میشه که ما کاری به اون نداریم فعلا و قصد ما اشاره بخش اشاره شده به قران هست ...

پس در ادامه مطلب به صفحه 27در بین صفحه اغاز بحث را اینگونه اورده اند که :

 قرآن مجيد قسمتاعظمش از همين حرفهاست. آسمان شکافته می شود، آسمان پاره پاره می شود، پوست آسمان کنده می شود، آسمانها با دست قدرت حقّ لوله می شود و دور زمين گذاشته می‏شود. آسمانها مثل قلع گداخته می شود، آسمانها مثل چرم دبّاغی شده می شود. ستاره ها همه تيره می شوند، ماه تاريک می شود. آفتاب و ماه پهلوی هم جمع می شوند، انسان بقدری بيچاره و مضطرب می شود که راه را گم می کند و می گويد من از کجا فرار کنم؟ در مقام ديگر می فرمايد، روزی می آيد که يک مرتبه تمام زمين می لرزد و اين لرزش به اندازه‌ای است که می فرمايد، زنهائی که بچّه شير می دهند، از خوف و ترس بچّه هايشان را می اندازند و ميروند يعنی غفلت می کنند که بچّه‌ای داشته اند و اين هياهوی دنيا به اندازه‌ای شديد خواهد بود که زنهای آبستن همه بچّه هايشان را سقط می کنند و مردم را می بينيد که مثل اشخاص مست نمی دانند، کجا بروند. اما مردم مست نيستند بلکه عذاب الهی به آنها نازل شده است و اينطور اينها را بيچاره کرده است.


[b]اينهمه هياهو برای چه واقع می شود؟ برای اينکه موعود اسلام بيايد.امّا اين موعودبرای که می آيد؟وانگهی اين آسمان که شکلهای مختلفبخودش می گيرد، چگونه است؟ اگر خدا آنرا لوله می کند پس اينکه می فرمايد، آسمان شکافته می شود چيست ؟ يا مثل قلع گداخته می شود، چيست؟ آخر قلع گداخته را نمی شود لوله کرد و دور و بر زمين گذاشت. اين قبيل آيات را که مطالعه می کنيد، می بينيد خيلی عجيبو غريب است."[/b]
ادامه دارد...

امضای mahdy30na
[تصویر:  do.php?img=4182]
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط Parnian
۱-۳-۱۳۹۴, ۱۲:۲۶ صبح
ارسال: #2
RE: دورغهایی دیگر در کتابهای بهایی
بسم الله الرحمن الرحیم

امضای mahdy30na
[تصویر:  do.php?img=4182]
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱-۳-۱۳۹۴, ۰۱:۱۰ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱-۳-۱۳۹۴ ۰۱:۱۲ عصر، توسط mahdy30na.)
ارسال: #3
RE: دورغهایی دیگر در کتابهای بهایی
بسم الله الرحمن الرحیم

فعلا نگاهی به این بخش که بیان شده بندازیم میبینیمکه ایات مربوط به قیامت هستش و نه بحث اومدن موعود.

حال ببنیم قران چی میفرماید : _تعدادی از ایاترو برای نمونه نقل میکنم تا بدونیم موضوع ایات چطور هست و این جناب چگونه استفاده بردن _

بسم الله الرحمن الرحیم

امضای mahdy30na
[تصویر:  do.php?img=4182]
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱-۳-۱۳۹۴, ۱۱:۰۱ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱-۳-۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ عصر، توسط mahdy30na.)
ارسال: #4
Information RE: دورغهایی دیگر در کتابهای بهایی
يَوْمَ تُبَدَّلُ الأَرْضُ غَيْرَ الأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ وَبَرَزُواْ للّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ ....
وَتَرَى الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ مُّقَرَّنِينَ فِي الأَصْفَادِ
سَرَابِيلُهُم مِّن قَطِرَانٍ وَتَغْشَى وُجُوهَهُمْ النَّارُ
لِيَجْزِي اللّهُ كُلَّ نَفْسٍ مَّا كَسَبَتْ إِنَّ اللّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ

در آن روز که اين زمين به زمين ديگر، و آسمانها (به آسمانهاى ديگرى) مبدل مى‏شود، و آنان در پيشگاه خداوند واحد قهار
ظاهر مى‏گردند! و در آن روز، مجرمان را با هم در غل و زنجير مى‏بينى! (که دستها و گردنهايشان را به هم بسته است!)
لباسهايشان از قطران [= ماده چسبنده بد بوى قابل اشتعال‏] است؛ و صورتهايشان را آتش مى‏پوشاند...
تا خداوند هر کس را، هر آنچه انجام داده، جزا دهد! به يقين، خداوند سريع الحساب است!
ابراهیم 48 الی 51

يَوْمَ نَطْوِي السَّمَاءَ كَطَيِّ السِّجِلِّ لِلْكُتُبِ كَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِيدُهُ وَعْدًا عَلَيْنَا إِنَّا كُنَّا فَاعِلِينَ

در آن روز که آسمان را چون طومارى در هم مى‏پيچيم، (سپس) همان گونه که آفرينش را آغاز کرديم، آن را بازمى‏گردانيم؛ اين وعده‏اى است بر ما، و قطعاً آن را انجام خواهيم داد.
انبیا 104

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيْءٌ عَظِيمٌ
يَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ كُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُكَارَى وَمَا هُم بِسُكَارَى وَلَكِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِيدٌ

اى مردم! از (عذاب) پروردگارتان بترسيد، که زلزله رستاخيز امر عظيمى است!
روزى که آن را مى‏بينيد، (آنچنان وحشت سراپاى همه را فرامى‏گيرد که) هر مادر شيردهى، کودک شيرخوارش را فراموش مى‏کند؛ و هر باردارى جنين خود را بر زمين مى‏نهد؛ و مردم را مست مى‏بينى، در حالى که مست نيستند؛ ولى عذاب خدا شديد است!
حج 1-2

إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجًّا
وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا
فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثًّا

در آن هنگام که زمين بشدّت به لرزه درمى‏آيد،
و کوه‏ها در هم کوبيده مى‏شود،
و بصورت غبار پراکنده درمى‏آيد،
واقعه 456

يَسْأَلُكَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللَّهِ وَمَا يُدْرِيكَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَكُونُ قَرِيبًا

مردم از تو درباره (زمان قيام) قيامت سؤال مى‏کنند، بگو: «علم آن تنها نزد خداست!» و چه مى‏دانى شايد قيامت نزديک باشد!
احزاب 63

اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانشَقَّ الْقَمَرُ

قيامت نزديک شد و ماه از هم شکافت!
قمر 1

وَحُمِلَتِ الْأَرْضُ وَالْجِبَالُ فَدُكَّتَا دَكَّةً وَاحِدَةً
فَيَوْمَئِذٍ وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ
وَانشَقَّتِ السَّمَاء فَهِيَ يَوْمَئِذٍ وَاهِيَةٌ

و زمين و کوه‏ها از جا برداشته شوند و يکباره در هم کوبيده و متلاشى گردند،
در آن روز «واقعه عظيم» روى مى‏دهد،
و آسمان از هم مى‏شکافد و سست مى‏گردد و فرومى‏ريزد!
الحاقه 14-16

يَوْمَ تَكُونُ السَّمَاء كَالْمُهْلِ
وَتَكُونُ الْجِبَالُ كَالْعِهْنِ

همان روز که آسمان همچون فلز گداخته مى‏شود،
و کوه‏ها مانند پشم رنگين متلاشى خواهد بود،
معارج 8-9

فَإِذَا بَرِقَ الْبَصَرُ
وَخَسَفَ الْقَمَرُ
وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ
يَقُولُ الْإِنسَانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ
كَلَّا لَا وَزَرَ
إِلَى رَبِّكَ يَوْمَئِذٍ الْمُسْتَقَرُّ

قیامت 7-12
(بگو) در آن هنگام که چشمها از شدّت وحشت به گردش درآيد،
و ماه بى‏نور گردد،
و خورشيد و ماه يک جا جمع شوند،
آن روز انسان مى‏گويد: «راه فرار کجاست؟!»
هرگز چنين نيست، راه فرار و پناهگاهى وجود ندارد!
آن روز قرارگاه نهايى تنها بسوى پروردگار تو است؛

فَإِذَا النُّجُومُ طُمِسَتْ
وَإِذَا السَّمَاء فُرِجَتْ

مرسلات 8-9
در آن هنگام که ستارگان محو و تاريک شوند،
و (کرات) آسمان از هم بشکافند،

يَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَةُ
تَتْبَعُهَا الرَّادِفَةُ

آن روز که زلزله‏هاى وحشتناک همه چيز را به لرزه درمى‏آورد،
و بدنبال آن، حادثه دومين [= صيحه عظيم محشر] رخ مى‏دهد،
نازعات 6-7

إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ
وَإِذَا النُّجُومُ انكَدَرَتْ
وَإِذَا الْجِبَالُ سُيِّرَتْ
وَإِذَا الْعِشَارُ عُطِّلَتْ
وَإِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ
وَإِذَا الْبِحَارُ سُجِّرَتْ

در آن هنگام که خورشيد در هم پيچيده شود،
و در آن هنگام که ستارگان بى‏فروغ شوند،
و در آن هنگام که کوه‏ها به حرکت درآيند،
و در آن هنگام که باارزش‏ترين اموال به دست فراموشى سپرده شود،
و در آن هنگام که وحوش جمع شوند،
و در آن هنگام که درياها برافروخته شوند،
تکویر 1-6

إِذَا السَّمَاء انفَطَرَتْ
وَإِذَا الْكَوَاكِبُ انتَثَرَتْ
وَإِذَا الْبِحَارُ فُجِّرَتْ

آن زمان که آسمان [= کرات آسمانى‏] از هم شکافته شود،
و آن زمان که ستارگان پراکنده شوند و فرو ريزند،
و آن زمان که درياها به هم پيوسته شود،
انفطار 1-3
آیات رو مشاهده فرمودید؟
ربطی به امدن موعود داشت؟
دوباره نگاه کنیم به گفته جناب خاوری

اينهمه هياهو برای چه واقع می شود؟ برای اينکه موعود اسلام بيايد.امّا اين موعودبرای که می آيد؟وانگهی اين آسمان که شکلهای مختلفبخودش می گيرد، چگونه است؟ اگر خدا آنرا لوله می کند پس اينکه می فرمايد، آسمان شکافته می شود چيست ؟ يا مثل قلع گداخته می شود، چيست؟ آخر قلع گداخته را نمی شود لوله کرد و دور و بر زمين گذاشت. اين قبيل آيات را که مطالعه می کنيد، می بينيد خيلی عجيبو غريب است."

سعی کردم همین ایاتی که این جناب ازشون برداشت به امدن موعود رو داشتن ، بیارم تا بدونین کلامی از اومدن موعود نیست بلکه تنها و تنها وقوع قیامت و رستاخیز هست.
ایا جا نداره به این مطالب در دیدگاه تورات و انجیل هم نگاهی بندازیم تا اشتباهات و سوء استفاده هایی که شده رو نشون بدیم؟
ادامه دارد...
کلیدواژه :بهاییت ، حسین علی نوری ، اشراق خاوری ، ایقان ، اقدس ،موعود ،قران ، قیامت ، mahdy30na

امضای mahdy30na
[تصویر:  do.php?img=4182]
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط نگار 24 ، Parnian
۱-۵-۱۳۹۴, ۰۷:۴۸ عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱-۵-۱۳۹۴ ۰۷:۴۹ عصر، توسط mahdy30na.)
ارسال: #5
RE: دورغهایی دیگر در کتابهای بهایی
بسم اله الرحمن الرحیم
ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) رو تسلیت میگم
ادامه بحث
اما نکته جالب کلام نگارنده این هست که :
"اين آيات را که می خوانيم، می بينيم اگر بظاهرش معنی کنيم، درست نمی آيد. پس ناچار مجبوريم بگوئيم، يا اصلاً معنی ندارد، که اين حرف غلط است برای اينکه به وحی الهی اين کلمات نازل شده و اگر بگوئيم معنی دارد. معنی آن چيست؟ اين گونه آياتی که معنی آن معلوم نيست و اسباب شّک و شبهه می شود، آيات متشابهات است. و امّا آن مسائل و آياتی که خيلی واضح و آشکار بود مثل نماز و روزه، آنها را می گويند آيات محکمات."
طبق گفته خود عبدالحميد اشراق خاوری نمیتونه این گفته ها بی معنا باشه ، پس ما چطور اینها رو بفهمیم؟ رجوع به تفاسیر معصوم ما اینها رو میتونیم متوجه بشیم و اگر هم نتونستیم باید منتظر روز قیامت باشیم ( البته به زبانی خیلی ساده اینطور یشه گفت ) ولی علت مطرح کردن چنین مبانی در این بحث علتش چی بوده؟ اینکه کلا مباحث ادیان الهی رو بگن گنگ بوده و تصویری قابل درک ندارن و همه اینها بیان شده تا کسی بیاد و اینها رو بیان و تفسیر و روشن کنه ، اما نمیدونم این جناب خاوری این ایات رو که دیده چرا این رو ندیده که در قران کریم خدای متعال میفرمایند :

هُوَ الَّذِيَ أَنزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُّحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ

او کسى است که اين کتاب را بر تو نازل کرد، که قسمتى از آن، آيات «محکم» است؛ که اساس اين کتاب مى‏باشد؛ (و هر گونه پيچيدگى در آيات ديگر، با مراجعه به اينها، برطرف مى‏گردد.) و قسمتى از آن، «متشابه» است [= آياتى که به خاطر بالا بودن سطح مطلب و جهات ديگر، در نگاه اول، احتمالات مختلفى در آن مى‏رود؛ ولى با توجه به آيات محکم، تفسير آنها آشکار مى‏گردد.] اما آنها که در قلوبشان انحراف است، به دنبال متشابهاتند، تا فتنه‏انگيزى کنند (و مردم را گمراه سازند)؛ و تفسير (نادرستى) براى آن مى‏طلبند؛ در حالى که تفسير آنها را، جز خدا و راسخان در علم، نمى‏دانند. (آنها که به دنبال فهم و درکِ اسرارِ همه آيات قرآن در پرتو علم و دانش الهى) مى‏گويند: «ما به همه آن ايمان آورديم؛ همه از طرف پروردگارِ ماست.» و جز صاحبان عقل، متذکر نمى‏شوند (و اين حقيقت را درک نمى‏کنند).آل عمران 7

در ادامه کتاب میبینیم که علت اینطور بیان کرده با اینکه این ایه را دیده ولی شامل حال فراز میانی ایه شده ،
اما بزارید متن خود کتاب رو بگم براتون تا بدونین اساس مطالب و اینهمه ایراد گرفتن ( جهالت خودشون رو نشون میدن ) و صغری و کبری میخواد به کجا برسه ؟
"در قرآن، حضرت رسول که آمدند. ايشان هم محوّل کردند به بعد، می فرمايند، ای مردم، خدا می گويد: [b]" انّ علينا جَمْعَه و قرانه فاذا قرأناه فاتّبعْ قرانه " ای محمد، تو اين آيات قرآن را به مردم بگو بخوانند و بروند، حالا کار به معنی آن نداشته باشند. " ثمَّ إنّ علينا بيانه " در آينده بيان و تفسير اين آيات را ما خواهيم فرستاد. ( سوره قيامت، آيه ١٧ - ١٩ ).
می بينيد که هم مسيح می گويد و هم رسول اللّه و هم موسی و در کتب انبياء مصرّح است که معنی اين آيات مُهر شده و مستور است تا وقت معيّن. در قرآن می فرمايد: " بل کذَّبوا بما لم يحيطوا بعلمه و لَمّا يأتهم تأويله " ( سوره يونس، آيه ٣٩ ). ای محمّد، اين مردم که آيات الهی را تکذيب می کنند و آنها را دروغ می پندارند برای اين است که معنی اين آيات را نمی فهمند. " لَمّا يأتهم تأويله " هنوز تأويل و معنی اصلی و مقصود واقعی از اين آيات نازل نشده است. وقتی که اين آيات تأويلش نازل شد. آنوقت مردم خواهند فهميد که بيخود اين آيات را تکذيب کرده اند و علّت تکذيبشان جهل آنها به معانی اصليّه است."
دوستان فقط پیش از اینکه مطالب رو ادامه بدم توجهتون رو جلب میکنم به معنایی که شده

ترجمه ایت الله مکارم شیرازی

چرا كه جمع كردن و خواندن آن بر عهده ماست! (17)پس هر گاه آن را خوانديم، از خواندن آن پيروى كن! (18)سپس بيان و (توضيح) آن (نيز) بر عهده ماست! (19)

ترجمه ایت الله مشکینی

17 به يقين بر عهده ماست جمع كردن آن (در سينه‏ات) و خواندن آن (بر تو، و خواندن تو بر مردم).18 پس چون آن را خوانديم از قرائت آن پيروى كن.19 سپس بيان (حقايق و اسرار) آن نيز بر عهده ماست.
شما تو این معنایی که من اوردم بیانی از اینده و ... و اینکه فقط مردم خواننده باشن و مثل بعضیا فقط روخوانی کنن و تاملی در اون نداشته باشن دیدین؟
اینجا شما تشابهی بین دو متن بیان شده از سوی آقای خاوری و آیات عظام رویت میکنین؟
و اینکه در فراز بعد باز هم معنا رو به سود خود استفاده میکنن و نگاه نمیکنن به اینکه ایه معناش چه هست ،

بَلْ كَذَّبُواْ بِمَا لَمْ يُحِيطُواْ بِعِلْمِهِ وَلَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ كَذَلِكَ كَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الظَّالِمِينَ

ترجمه از ایت الله مکارم شیرازی

(ولى آنها از روى علم و دانش قرآن را انکار نکردند؛) بلکه چيزى را تکذيب کردند که آگاهى از آن نداشتند، و هنوز واقعيتش بر آنان روشن نشده است! پيشينيان آنها نيز همين گونه تکذيب کردند؛ پس بنگر عاقبت کار ظالمان چگونه بود!
ادامه دارد...

امضای mahdy30na
[تصویر:  do.php?img=4182]
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱-۶-۱۳۹۴, ۱۲:۰۵ صبح
ارسال: #6
RE: دورغهایی دیگر در کتابهای بهایی
بسم الله الرحمن الرحیم
در ادامه بحث

• اما نکته زیرکانه که برای فرار از پرسشها مطرح میکنن این هست که قیامت قرانی رو به امئن موعود اسمانی خلط کردن و از اون معجونی درست کردن که :

"می بينيد که هم مسيح می گويد و هم رسول اللّه و هم موسی و در کتب انبياء مصرّح است که معنی اين آيات مُهر شده و مستور است تا وقت معيّن. "
جناب خاوری معنای ایه رو که نوعی که دوست داشتن معنا کردن و از طرفی میگن همه بشارت دادن به اینکه همه این موارد قرار هست به نوعی بیان و واضح و روشن بشن توسط جناب بهاالله و اینطور که در ادامه مطلبشون میگن :
" جمال مبارک می فرمايند، ای احبّای الهی، خيال نکنيد که جمال قدم آمده است برای اينکه به شما نماز و روزه و حجّ و فلان و بهمان بدهد، بلکه مقصود اصلی اين است که می خواهند بفرمايند، آن موعود کلّ و آن وجود مقدّسی که حضرت موسی و مسيح و محمّد و ساير انبيای الهی وعده داده‌اند که در يوم آخر ظاهر خواهد شد، ظاهر شده و اسرار کتب مقدّسه را آشکار و معانی آيات متشابهه را ذکر نموده است.[/u]
[b]می خواهند بفرمايند،
ای اهل عالم، آن روز فرارسيده و آن نفس مقدسی که اين کار را انجام می دهد، من هستم که به اسم بهاءاللّه ظاهر شده ام. من آمده‌ام برای اينکه رموز و اسرار کتب قبل را برای شما آشکار کنم و حقايقی را که در آيات متشابهه مکنون و مستور بود، برای شما واضح و آشکار بيان کنم.
مأموريّت واقعی من، نتيجه قيام مهيمن من در عصر نورانی اينست که اسرار و رموز کتب مقدّسه قبل را آشکار کنم. " فتحنا ختم الرّحيق المختوم"،باز کرديم مهری را که بر سرباده روحانی و شراب آيات الهی در ظهورات قبل قرار داده شده بود، آن مهر را ما برداشتيم. همان رحيق مختومی که در قرآن مژده آن را داده بود که روز آخر خداوند مهر را از سر اين شيشه شراب آيات الهی بر می دارد. می فرمايند، آن روز فرارسيده است و ما در ضمن الواح و آيات تمام مهرهای اسرار و رموز را برداشتيم، حقايق کتب مقدّسه را برای شما آشکار کرديم و ما اينکار را کرديم با اصابع قدرت و اقتدار. اگر چنانچه می خواهيد به حقيقت اينها واقف بشويد، به الواحی که از قلم وحی نازل شده است، مراجعه کنيد. بنابراين وقتی شما مراجعه می فرمائيد به کتاب ايقان، به لوح جواهرالاسرار و به ساير الواح مقدّسه جمالقدم و اسم اعظم، مشاهده می فرمائيد که تمام اسرار کتب قبل و جميع آيات متشابهه‌ای که در شرايع قبل نازل شده و معنی واقعی و منظور حقيقيش مستور بوده، در اين ظهور مبارک واضح و آشکار شده است.
در کتاب ايقان معنی قيامت را بيان فرموده‌اند، معنی علامات را بيان فرموده‌اند که مقصود از اينکه آفتاب تاريک ميشود، آفتاب چه چيز است، زمين ميلرزد و زلزله می شود، مقصود از زلزله چه چيز است. قوای زمين و آسمان از هم می پاشد، يعنی چه، مسيح روی ابر می نشيند و از آسمان به زمين می آيد، يعنی چه - مقصود از ملائکه چه هستند - بهشت کدام است - جنّت چه چيز است، و مقصود از رستاخيز عظيم وقوع چه مطلب مهمّی است. مقصود از اينکه ايليا از آسمان می آيد، يعنی چه - معنی رجعت يعنی چه - ايليائی که در دوره‌مسيح و در دوره رسول اللّه و در اين ظهور اعظم آمد، که بود - تمام اين رموز را از آيات متشابهه که در کتب قبل ذکر شده است، در الواح مبارکه ايقان و جواهرالاسرار و ساير الواح مهمه ذکر فرموده‌اند. شما کمتر لوحی است که مطالعه بفرمائيد، مگر آنکه سرّی از اسرار راجع به کتب مقدّسه قبل در آن واضح و آشکار شده باشد. لهذا مقصود اصلی و مطلوب واقعی جمالقدم و اسم اعظم که به امر الهی قيام کرد، فتح رحيق مختوم بود، يعنی برداشتن مهر از سرّ معانی آياتی که در کتب مقدّسه بود و معانيش بر همه مردم پوشيده و مکتوم بود."
• دوستان دیگه براتون از متن بالا نقل قول نمیکنم فقط مطالبی که تناقض داره رو میگیم تا مطول نکنم متن رو[/b]
  • اول اینکه طبق ایات قران کریم (مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَكِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا - احزاب 40) و نص بیان خود جنابان باب و بهالله که اعتراف به ختم نبوت کردن دیگه اومدن پیامبر ، نبی ، مرسل و ... هرچی میخواین اسمش رو بزاریم تموم شده ؛ و میگن :

"آن موعود کلّ و آن وجود مقدّسی که حضرت موسی و مسيح و محمّد و ساير انبيای الهی وعده داده‌اند که در يوم آخر ظاهر خواهد شد. ظاهر شده و اسرار کتب مقدّسه را آشکار و معانی آيات متشابهه را ذکر نموده است. "
[b]این یعنی نقض کلام خودشون و این یعنی اینکه یا قبلتر دروغ گفتن و یااینکه الان دروغ میگن.
و اینکه مهر از همه چیز برمیدارن و همه چیز اشکار میشه ، چطور اشکار میشه وقتی همه چیز نسخ شده؟[تصویر:  huh.png][/b]
  • تقیه هم نداریم که بخوایم بگیم تقیه کردن ، چون خود جناب بهالله خودش تو کتاب ایقان( 199 صفحه ای در صفحه 179 ) میگه :

" و دليل و برهان ديگر که چون شمس بين دلائل مُشرق است استقامت آن جمال ازلی است بر امر الهی که با اينکه در سنّ شباب بودند و امری که مخالف کلّ اهل ارض از وضيع و شريف و غنيّ و فقير و عزيز و ذليل و سلطان و رعيّت بود با وجود اين قيام بر آن امر فرمود چنانچه کلّ استماع نمودند و از هيچ کس و هيچ نفس خوف ننمودند و اعتنا نفرمودند. " تقیه نداشت.
و همینطور در کتاب [b]اسرار الاثار خصوصی
جلد دوم صفحه 169 جناب فاضل مازندرانی میگن :" و احذر من التقیّه و راقب فی التقیّه الّا تری لنفسک خوفاً و لو کنت فی تلک الارض"
و از همه اشکارتر بحث توبه نامه باب هست که دیگه دلیلی محکم برای عدم تقیه کردن این جناب داره.

و همینطور برای جناب بهالله هم چنین مواردی ذکر شده اما بازهم تناقض وجود داره ، و همینطور بحث اینکه این چنابان در طول تاریخ ، برگه های زرینی دارن که هر کدوم نشان از استقامتشون و عدم تقیه رو نشون میده .
نمونه ای از جناب عبدالبها ، در بحث نماز جناب بهاالله نماز مسلمین رو نسخ و نمازی نو بیان میکنن و در اون خبری از جماعت خونی وجود نداره ولی دقت کنین این برگ زرین رو که به گفته شوقی افندی ، " حسینعلی میرزا در بغداد پیشنماز مساجد مسلمین و در محراب امام جماعت، اقامه صلوة می کرده است و به نحوی تا پایان عمرش، اداء نماز را ترک نکرده و بعدها هم جانشین و فرزندش از ترس مؤاخذه پادشاهان عثمانی در نماز جماعت اسلامی حاضر می شده اند. "( قرن بدیع )
مگه مسلمونا به سمت کعبه نماز نمیخونن؟پس حکم نماز به سمت جناب مبارک چی میشه؟ ایا خود ایشون ناقض حکم الهی هستن؟
پ.ن : (نماز جماعت = حرام در بهاییت مگر نماز میت. نماز جماعت در بین مسلمین = نیرنگ یا وانمود کردن به مسلمان بودن و نه دین جدید ، که این یعنی یا ایشنجنابان بهایی بودن یا نبودن اگه بودن چرا مثل مسلمونا نماز میخوندن و اگه مسلمون بودن چرا نماز جماعت رو حکم به حرام بودن میدن!104 بحث نماز جماعت و نماز میت رو تو نقد اقدس مطالعه بفرمایید)[/b]
  • اما درباره اینکه اعتراف کردن به خاتمیت هم میگم و بحث رو با نتیجه گیری تموم میکنم

بهاء الله نیز در اشراقات صفحه ۲۹۳ بیان میکنه که رسالت و نبوت به حضرت محمد (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) پایان پذیرفت:
" جوده العظيم الصّلوة و السّلام علی سيّد العالم و مربّی الامم الّذی به انتهت الرّسالة و النّبوّة و علی آله و اصحابه دائماً ابداً سرمداً".

حالا بفرمایند که با اینکه تقیه ندارن و اینکه اعتراف کردن چطور میخوان بگن دوباره که :
"من آمده‌ام برای اينکه رموز و اسرار کتب قبل را برای شما آشکار کنم و حقايقی را که در آيات متشابهه مکنون و مستور بود، برای شما واضح و آشکار بيان کنم."
ادامه دارد...

امضای mahdy30na
[تصویر:  do.php?img=4182]
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۱-۸-۱۳۹۴, ۱۲:۳۵ صبح
ارسال: #7
RE: دورغهایی دیگر در کتابهای بهایی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
در اخرین مجال به نتیجه گیری میرسیم ...

پس به این نتیجه رسیدیم که :
• بحث ایات رو که جناب خاوری مطرح میکنن بحث موعود ( موعود مورد نظر ایشون ) نیست بلکه ایات مربوط به قیامت و رستاخیز هست .
• بحث خاتمیت رو هم که میخوان با ترجمه های خودشون و تعاریف و نظراتشون تخریب کنن و یا بگن این جناب که خودش رو مورد بشارت انبیای سلف میدونن باز هم نفی میشه ، چون خود علی محمد شیرازی _ باب _ و حسین علی نوری_بهالله_ اعتراف کردن به ختم رسالت .

پ.ن : خود جناب اشراق خاوری در کتاب رحیق مختوم ذیل لغت خاتم النبیین میاد میگه :
  • در قرآن سورة الاحزاب محمد رسول الله را خاتم النبیین فرموده ؛ جمال مبارک جل جلاله ( یعنی جناب بهاء الله ) در ضمن جمله ی مزبوره می فرماید که مقام این ظهور عظیم و موعود کریم از مظاهر سابقه بالاتر است زیرا نبوت به ظهور محمد رسول الله ختم گردید و این دلیل است که ظهور موعود عظیم ، ظهورالله است ! و دوره ی نبوت منطوی گردید زیرا که رسول الله خاتم النبیین بودند.

  • ولی ممگنه بگن که خاتم نبیین بود نه رسولان ، باز هم همین اقای خاوری در قاموس ایقان ـ ج 1 ـ ص 304و305 جواب دادن به این موضوع :

  • و اما خاتم النبیین نظر به نصوص مبارک درباره حضرت رسول در قرآن نازل شده و نه تنها آن حضرت خاتم النبیین بود بلکه خاتم الرسل بودند واین نکته برای آن نفوس ذکر می شودکه بین نبی و رسول فرق قایل هستند، جمال مبارک در آیات مقدسه به صراحت ذکر کرده اند که نبوت و رسالت به حضرت محمد(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) انتهی یافت و ختم شد.

• اگر قرار هست موعودی بیاد اون موعود فرزند وصی بلافصل نبی خاتم هست نه جناب بهالله و غیره.
در انتها ایشون که ادعا دارن اشکارکننده هستن ، علمشون ایا از سوی خدا هست یا اینکه از راه کسب دانش بدست میارن. (امی بودن) چون خودشون به مگتب رفتن و نمیتونن بگن از سوی خداست
• نقض احکام از سوی نبیی که خودش حکم میاره ولی طبق کفته های خودشون در تاریخ ، نقض میکنن – حرمت نمازجماعت و در نماز ایستادن در بین مسلمین به نقل از خود بهاییان، فقط این یه نمونه یود_.
میخواستم فقط در انتها متنم رو با سوال تموم کنم که حسین علی نوری که مگوید با مراجعه به کتاب ایقان و ... ، آیا تمام پاسخها در اون هست یا اینکه نیاز به شارح دارند ؟ چون خود حسین علی نوری در کتاب اقدس، صفحه 101 میگه :
ان الذی یؤل ما نزل من سماء الوحی و یخرجه عن الظاهر انه ممن صرف کلمه الله العلیا و کان من الاخسرین فی کتاب مبین
همانا کسی که آنچه از آسمان وحی فرو فرستاده شد تأویل کند و از صورت ظاهریش خارج نماید همانا از کسانی است که کلام برتر خداوند را تحریف نموده و در کتاب خدا جزو زیانکارترین مردم است . ولی خود همین کتاب شرح و توضيح درباره آيات کتاب مستطاب اقدس ، لابد لازم بوده و اشکار نمیکرد همه مطالب رو که این کتاب توسط اشراق خاوری تهیه شده.



ضمیمه
در اخر تقدیم به همه حق جویان
آیای این بندگان خدا ( اغنام الله) شما جناب بهالله را ، نبی ،موعود ، امام زمان شیعه ، خدا ... چی بدونن؟
اگر هرکدوم رو بگین باز تناقضاتی وجود داره که فقط گوشه ای از این تناقضات در همین متن مختصر بیان شده.
ای اهل بیهاییت ، شمایی که پیرو این تفکر هستی ، نمیگم بیا مسلمان شو و یا غیره ؛ اما میگم تامل کن در مطالبی که میبینی و میشنوی و از کودکی بهت یاد دادن.
اگه در وجود این مطالب شکی بود به مبلغین خود مراجعه و از اونها بخواین که براتون دلیل بیارن بر رد این مطالب
از اینکه تا اخر با ما بودین تشکر باشد که خدا شما را هدایت کند.
کلیدواژه :بهاییت ، حسین علی نوری ، اشراق خاوری ، ایقان ، اقدس ،موعود ،قران ، قیامت ، mahdy30na
پایان[تصویر:  heart.png]

نگارش یافته در بهار 1394
تقدیم مادر سادات فاطمه زهرا سلام الله
یا زهرا ادرکنی

امضای mahdy30na
[تصویر:  do.php?img=4182]
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

POWERED BY MyBB, © 1390-1398 گروه پیروان موعود
پشتیبانی و توسعه SaneCity