ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش دوم)
زمان کنونی: ۱۱-۲۹-۱۳۹۶, ۰۳:۱۵ صبح
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: as2017
آخرین ارسال: 7bayan
پاسخ: 2
بازدید: 645

ارسال پاسخ 
ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش دوم)
۱۰-۲۷-۱۳۹۵, ۰۹:۳۰ عصر
ارسال: #1
ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش دوم)
در بخش اول این مقاله 3 مورد از ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URLرا در طراحی سایت با هم بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم موارد دیگری را برای بهبود URL به شما ارائه کنیم.
  1. اگر برای یک محتوا از چند URL استفاده می­کنید، از تگ کانونیکال استفاده نمایید
استفاده از محتواهای مشابه، با توجه به الگوریتم­های کنونی، مجاز است و هیچ جریمه­ای برای آن در نظر گرفته نمی­شود اما این کار باعث می­شود تا امتیازهای رتبه­بندی کسب شده توسط این محتواها، بین همه­ی آنها تقسیم شود و هیچ کدام از انها رتبه­ی خوبی نداشته باشند.  
اگر در سایتتان محتواهای مشابه با URL­های متفاوت وجود دارد و در صورتی که نیازی به نمایش همه­ی آنها ندارید، یک محتوا را به عنوان محتوای اصلی انتخاب کنید و بقیه­ی محتوا­ها را با استفاده از ریدایرکت 301 به محتوای اصلی ارجاع دهید. اما در صورتی که به هر دلیلی می­خواهید تمامی محتواهای مشابه برای بازدیدکنندگان وب سایت در دسترس باشد، بهتر است از تگ کانونیکال استفاده کنید.
  1. از پارامترهای دینامیک درURL  استفاده نکنید
در صورتی که بیش از دو پارامتر در URL شما بصورت ناخوانا ظاهر می­شود، بهتر است URL را بازنویسی نمایید و متنی خوانا و استاتیک تولید کنید. اکثر پلت­فرم­های مدیریت محتوا (CMS) بطور هوشمند از پارامترهایی شبیه به"%" و "&" و ... استفاده نمی­کنند و در صورتی که از این ابزارها در مدیریت سایت استفاده می­کنید، کمتر با مشکل پارامترهای مزاحم مواجه می­شوید.
  1. استفاده از URLهای کوتاه بهتر است
URLهای در حدود 50 تا 60 کاراکتر، مناسب هستند اما اصلاح URL­های بالای 100 کاراکتر می­تواند تعداد بازدیدهای صفحه را افزایش دهد. URLهای طولانی هیچ مشکلی برای موتورهای جستجو ایجاد نمی­کنند، اما کاربران هنگام مواجه شدن با آنها نمی­توانند سریعا محتوای درون آن را حدس بزنند. از طرف دیگر URLهای بلند به طور کامل در نتایج جستجو به نمایش درنمی­آیند و کپی کردن آنها نیز مشکل ساز است. هرچه URL کوتاه تر باشد راحتتر می­توان آن را در متن جاسازی نمود و در شبکه­های اجتماعی، ایمیل­ها و توییت­ها از آن استفاده کرد.
  1. URL را به شکلی بنویسید که با عنوان محتوای صفحه همخوانی داشته باشد
در صورتی که عنوان محتوای صفحه یک عنوان بسیار بلند است، توصیه نمی­شود تمامی آن را در URL بگنجانید. در عوض می­توانید بخش­هایی از عنوان که نشان دهنده­ی مفهوم آن است را در URL قرار دهید. برای مثال اگر عنوان صفحه "کلیه­ی نکاتی که باید برای بازاریابی محتوا در وب­سایت، وبلاگ و شبکه­های اجتماعی رعایت کنید" باشد، می­توانید آن را بصورت "نکاتی-در-مورد-بازاریابی- محتواwww.example.com/" در URL خود قرار دهید.
  1. استفاده از کلمات رابط در URL ضروری نیست
اگر عنوان شما شامل کلمات رابط (مانند و، یا، اما، از و ...) است، در صورتی که احساس می­کنید استفاده از آنها در URL می­تواند URL را بسیار طولانی کند، می­توانید آنها را از URL حذف کنید. قضاوت در مورد اینکه استفاده از کلمات ربط تا چه حد به خوانا بودن URL کمک می­کند و در عوض تا چه حد URL را طولانی می­کند، کاملا به شما بستگی دارد، اما در صورتی که حذف این کلمات به مفهوم منتقل شده از طریق URL لطمه وارد می­کند، بهتر است آنها را از URL حذف نکنید.

امضای as2017
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
۷-۲۹-۱۳۹۶, ۰۵:۳۷ عصر
ارسال: #2
RE: ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL (بخش دوم)
فاکتور های در سطح کل دامنه، فاکتور های بسیار بسیار مهمی هستند و در رتبه گرفتن تک تک صفحات سایت، تاثیر گذارند.این فاکتور ها، بخش اعظمی از فاکتور های سئو  و بهینه سازی سایت رو در بر می گیرن که عموما فراموش می شن که شامل حتی طراحی سایت هم میشن .این فاکتور ها نقش پدر یا ضریب ویژه (سوپر ضریب!) رو برای سایر فاکتور های سئو  و بهینه سازی سایت دارند.اما متاسفانه اغلب فکر می کنند سئو  و بهینه سازی سایت یعنی، چهار تا تگ، تولید محتوا و بک لینک! یعنی بریم تگا رو درست کنیم، بک لینک بخریم یا انجمن ها و  کامنت ها رو با لینکامون اسپم کنیم و محتوای دیگرانو بشینیم تغییر بدیمو ویرایش کنیم، میشه سئو!
به جای تعداد زیاد مقاله با کیفیت‌های مختلف، باید یک سنگ بنای جدی تعریف کرد. سنگ بنا، ممکن است یک مطلب باشد. مثل هر مطلب دیگر. اما بهتر است ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

1- عنوان و محتوا تا حد امکان خیلی خاص نباشد و خواننده را به مراجعه‌های بعدی ترغیب کند. عنوان باید به شکلی انتخاب شود که کسانی که فقط عنوان را می‌بینند ترغیب شوند که کل مطلب را بخوانند. ضمناً عنوان این پیام را بدهد که در آینده،‌ این مطلب ثابت نخواهد ماند و به روز خواهد شد و همیشه می‌توان نسخه‌ی کامل‌تر آن را مشاهده کرد (دعوت به بازدید دوباره). «نکاتی در مورد کنکور سراسری امسال» چنین عنوانی است. اما «آخرین منابع مربوط به رشته‌ی … کنکور برای سال ۹۳» هرگز برای بار دوم، مطالعه نخواهد شد. ضمن اینکه گزینه‌ی اول حتی ممکن است برای کسانی که کنکور ندارند هم جذاب باشد.

2-از معرفی لینک‌ها و سایتهای معتبر و قدرتمند که بهتر از خود شما هستند، نترسید. در دنیای بازاریهای قدیم، اگر کسی برای محصولی مشتری پیدا می‌کرد، حتی اگر خودش آن محصول را نداشت می‌گفت: همین جا صبر کن. خودم می‌روم و برایت می‌آورم!

این رفتار در دنیای دیجیتال امروز، معنایی ندارد. گوگل نگاه می‌کند که شما مراجعانتان را به کجا ارجاع می‌دهید. تا چه حد به آنها احترام می‌گذارید و علاقمند هستید. ضمناً مثل دنیای واقعی که شما را از روی دوستانتان می‌شناسند، از اینکه در دنیای مجازی با چه کسانی حرف می‌زنید و دور هم جمع شده‌اید، در مورد شما قضاوت می‌شود. پس اگر سایتی را می‌بینید که در حوزه مورد علاقه شما فعال است و اعتبار دارد (اعتبار به معنای مطالب مفید و ارزشمند است و نه الزاماً رتبه‌ی خوب) حتماً آن را در نوشته‌ی خود معرفی کنید.

3- به صفحات دیگری که در سایت شما مطالب مرتبط دارند، لینک بدهید. اجازه بدهید که گوگل بفهمد این صفحه سنگ زیربنا است و با باقی مطالب شما تفاوت دارد. حتماً‌ به شکلی لینک بدهید که خواننده به درستی تصمیم بگیرد که آیا کلیک کردن بر روی آن لینک برایش مفید است یا نه. هنر شما کلیک گرفتن از بازدیدکننده به هر قیمت نیست. بلکه کمک به بازدیدکننده در مورد این تصمیم مهم است که: «آیا کلیک کردن روی این لینک به من کمک بیشتری خواهد کرد یا نه؟».

4- کلیک شکار نکنید. مبلغ جستجو کنید. اینکه بازدیدکنندگان به هر قیمتی وارد سایت شما بشوند، چندان ارزشمند نخواهد بود. شاید با این روش‌ها هم بتوان رشد کرد. اما دو نکته را مد نظر داشته باشید: کسانی که وارد صفحه شما می‌شوند و با دیدن مطلب ناامید می‌شوند و آن را می‌بندند، گوگل را خوشحال نمی‌کنند. شامل حتی طراحی سایت هم میشن نضمن اینکه موسسات بزرگی هستند که با یک هزینه‌ی ساده‌ی چندمیلیونی، هزاران برابر شما کلیک جذب می‌کنند و شما را کنار می‌زنند. در تمام مدتی که محتوای «سنگ زیربنا» را تولید می‌کنید به این نکته فکر کنید که: چه چیزهایی باید اینجا باشد تا هرکس این صفحه را بازدید کرد، لینک آن را به دوستان خود معرفی و پیشنهاد کند؟

5- در یک موضوع خاص،‌ ده‌ها سنگ بنای مختلف ایجاد نکنید. قرار نیست همه‌ی مطالب شما تا این حد زیربنایی باشند. اتفاقاً در نهایت، مخاطب مطالب تخصصی می‌خواهد. مطالبی که دقیقاً به یک موضوع خاص پرداخته‌اند. مطالب را کامل توضیح داده‌اند و هدفشان این بوده که شما، یک بار آنها را بخوانید و بیاموزید و بروید! بنابراین تمام نوشته‌های خود را با این استراتژی تولید نکنید. سنگ بنا،‌ لابی ساختمان شماست. مراجعین می‌آیند. کمی آنجا می‌نشینند. با اطلاعات صحبت می‌کنند و اتاق و طبقه‌ی مورد نظر خودشان را انتخاب می‌کنند. یک ساختمان اداری، فقط با لابی و روابط عمومی ساخته نمی‌شود!

6- تجربه‌ی خوبی از حضور کاربر در آن صفحه ایجاد کنید. هزار شیوه وجود دارد که گوگل و موتورهای جستجو بفهمند که کاربر شما در صفحه‌ی شما حال خوبی دارد یا نه. اینکه چقدر در آن صفحه باقی مانده. اینکه تعداد زیادی از لینک‌های پیشنهاد شده توسط شما در آن صفحه را باز کرده است و اطمینان داشته که شما او را به بیراهه هدایت نمی‌کنید. اینکه دقیقاً متن و مطلب شما با عنوانی که نوشته بودید همخوانی داشته و کاربر شما احساس نکند که فریب خورده است.

7- در آوردن لینک‌های مختلف در صفحه‌ی «زیربنا»، به این نکته هم توجه داشته باشید که گوگل، کدام صفحات را در سایت شما به آن مطلب مرتبط می‌داند.

دقت کنید که در حد یک ایده این رو هم می توان در نظر گرفت که با ساخت اپلیکیشن هم می توان بازدید سایت را بالا برد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

POWERED BY MyBB, © 1390-1396 گروه پیروان موعود
پشتیبانی و توسعه SaneCity